RECICLATGE CREA

CREA (sigles de Creativitat, Reciclatge, Emocions i Art)  són un conjunt de propostes on s’utilitza l’experiència de creació per mitjà del reciclatge com a eina d’intervenció pedagògica i social amb diferents tallers artístics que tenen per objectiu principal, potenciar el desenvolupament de mecanismes d’atenció emocional, educatius i de participació.

Restes de roba, pots de plàstic, caixes de cartó i d’altres elements de rebuig, resulten magnífics per iniciar un procés creatiu i donar així utilitat a elements considerats deixalles amb imaginació i creativitat,  una activitat que ens permet reforçar aspectes importants com són l’autoconcepte i la confiança.

Fer a partir d’allò que tenim permet desenvolupar la creativitat com a mitjà  de resolució de conflictes

La nostra proposta s’allunya i diferència dels tallers de reciclatge creatiu habituals, ja que s’utilitza recursos propis de l’artteràpia on l’obra, un cop acabada, es converteix en vehicle i instrument per a una reflexió guiada.

L’objectiu principal des del qual partim amb l’activitat,  és que el grup treballi en cada sessió alhora els següents conceptes: Emocionalitat, Creativitat, Reciclatge i Art, desenvolupant la capacitat de creació amb treballs senzills i entretinguts, que al mateix temps puguin donar espai per treballar emocions i/o altres qüestions d’interès: violència de gènere, el sexe durant l’adolescència, immigració, etc.

Dissenyar, implantar i avaluar intervencions amb CREA ens permet:

  • Mostrar les possibilitats creatives del material de rebuig com a eina artística per a l’estimulació i el desenvolupament de la creativitat.
  • Ensenyar a desenvolupar estratègies personals per l’expressió creativa amb diferents llenguatges artístics i materials disponibles.
  • Crear espais on el grup podrà relacionar-se amb l’obra realitzada mitjançant el material de rebuig, com una metàfora d’aspectes emocionals que causen malestar, com per exemple: por, tristesa, ira, timidesa, etc.
  • Acompanyar el grup perquè cada persona sigui capaç d’identificar i valorar les seves capacitats artístiques i aprendre a utilitzar-les com a mitjà de comunicació, expressió i autoafirmació personal.
“Es tracta d’observar els objectes no tan sols pel que són, sinó també per al que podrien arribar a ser. Generalment una mateixa cosa pot ser considerada o examinada des de molts aspectes i alhora, el punt de vista menys obvi serà el que es rebel·la com més útil. Mai està de més, quan s’ha entès una cosa pel que és, aprofundir per veure que altra cosa podria ser” (Edward de Bono)